Příběh, který se skutečně stal: velký podvod v Auto ESA

Autor: Markéta M. 05.08.2021

Zákon říká, že pokud se projeví vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (§2161 NOZ). To je skvělá zpráva pro všechny, kteří si ojeté auto pořídili, a špatná pro všechny, kdo ojeté auto prodali. Pojďme se nyní podívat, co se stane, pokud se tento zákon pokusíte uplatnit a reklamovat auto u Auto ESA.

Jedná se o redakčně upravený příběh, který jsme nalezli jako jeden z mnoha na stránkách Sdružení SOVA - (Sdružení na Ochranu Vlastníků Automobilů) 1 :

“Na autě z Auto ESA se závada na elektroinstalaci projevila po 4 měsících od koupě. Projevila se špatnou funkcí bezklíčkového vstupu, startovacího tlačítka a náhodným vypínáním palubního počítače a rádia. Následující pracovní den po zjištění závady jsme vyplnili online formulář. Odpověď v podobě doporučeného dopisu nám přišla hned následující den. Stálo v něm, že reklamaci zamítají. A to aniž by kdokoliv věděl, kde leží příčina problému, nebo aniž by závadu kdokoliv posoudil.

Po obdržení dopisu jsem se rozhodl navštívit autorizovaný servis, abych odhalil příčinu závady. Tam provedli diagnostiku a zjistili hned několik problémů. Pravděpodobným zdrojem závad byly vadné kliky u dveří, kam se umisťují senzory pro bezklíčkový vstup. Cena opravy měla vyjít na 27.000,- Kč. A to aniž by kdokoliv garantoval, že se jedná o příčinu problémů.

Zamítavé reakce jsem se dočkal i po zaslání vyjádření autorizovaného servisu do Auto ESA. Vše jsem ještě doplnil o video, jak se problém projevuje. Autobazar vše odůvodnil tím, že není možné, aby příčina závady byla v autě už v době jeho koupě. S Auto ESA jsme si vyměnili ještě asi 4 emaily, které se nesly ve stejném duchu. Přístup Auto ESA mi přijde jako vyhození reklamace do koše a výsměch zákazníkovi. Jak mohl bazar reklamaci zamítnout, když ani sám autorizovaný servis nevěděl, kde je problém! V tomto bazaru mají nejspíš nadmíru schopné kancelářské pracovníky s nadsmyslovým vnímáním, protože jinak by nebyli schopni provést diagnostiku takto na dálku.”

Jediné, co nakonec nešťastnému zákazníkovi Auto ESA zbylo, bylo pustit se do soudních tahanic a obrátit se na živnostenský úřad. Bazar se totiž zcela očividně snažil zákazníka “setřást” a rozhodně neměl v plánu reklamaci řešit.

O tom, že se nejedná o jedinou negativní zkušenost s Auto ESA, jsme se přesvědčili i při pročítání mnoha dalších diskuzích na internetu. Podívejte se také na zajímavé odkazy: Recenze a zkušenosti AutoESA a.s.

1 Článek z roku 2015 byl původně publikovaný na iDnes.blog.cz, kde ho bohužel již nenajdete. Najdete tam i jiné články o fungování a zkušenostech s Auto ESA - ZDE.

Aktuální diskuze z roku 2021.

Ačkoliv se mezi velkým množstvím příspěvků ocitla i stručná pozitivní hodnocení, většina z nich je velmi varovných!!! Auto ESA - recenze

Závěrem a stručně řečeno, autobazary jedou stále v praktikách devadesátých let.

Chcete-li vědět jak na prodej auta bezpečně, čtěte ZDE.